روزنامه آمريکايي: قاطعيت انقلابي رهبر ايران آمريکا را وادار به عقب‌نشيني مي‌کند


روزنامه آمريکايي سياتل تايمز با اشاره به بيانات اخير رهبر معظم انقلاب درباره مذاکرات هسته‌اي نوشت: از اين سخنان مي‌توان فهميد رهبر ايران هنوز آمريکا را دشمن اصلي خود مي‌داند، دوم اينکه غرب بيش از (آيت‌الله) خامنه‌اي خواستار رسيدن به توافق است؛ زيرا وي گفت: «من هرگز در مورد مذاکره با آمريکا خوشبين نبوده‌ام».
اين روزنامه مي‌نويسد: مواضع رهبر ايران به هيچ وجه تغيير نکرده است. اين موضوع نشان مي‌دهد چرا مذاکره‌کنندگان غربي مجبور بودند بسياري از مطالبات اوليه خود را کنار بگذارند. آمريکا از ابتدا بر پايان برنامه هسته‌اي ايران و تعليق غني‌سازي اصرار داشت، اما براي اينکه ايران از مذاکرات خارج نشود واشنگتن در اين مورد تسليم شد.
سومين درس از سخنان رهبر ايران اين بود که (آيت‌الله) خامنه‌اي خواستار اعتماد تمام و کمال غرب بود در حالي که در عوض بيشترين ميزان نارضايتي را نشان مي‌دهد.
روزنامه آمريکايي مي‌افزايد: او در سخنانش احساس برتر بودن مذهبي را نسبت به غرب دارد و بارها گفته که غرب بايد به کلي همه تحريم‌ها را در روز امضاي توافق لغو کند و هيچ ناظري نمي‌تواند تأسيسات نظامي ايران را بازديد کند.
سياتل تايمز خاطرنشان کرد: چهارمين نکته در سخنان رهبر ايران اين بود که آمريکا و ايران واقعيت‌هاي متفاوتي را مي‌بينند و آمريکايي‌ها دروغ مي‌گويند.
اين روزنامه در پايان نوشت: اوباما تصور مي‌کند ايران تغيير کرده اما آمريکا معمولاً هرگز به درستي جريانات را در خاورميانه پيش‌بيني نکرده است. دولت‌هاي قبلي آمريکا چه دموکرات و چه جمهوري‌خواه همواره منتظر نقطه عطف در خاورميانه بوده‌اند اما خورشيد آمريکا هرگز طلوع نمي‌کند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: ایران ، اجتماعی ، سیاسی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 26 فروردين 1394برچسب:, | 12:43 | نویسنده : valeh |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.